Treeniviikko 16

Treeniviikko numero 16 vietettiin polkujuoksun ja mäkitreenin merkeissä. Heti maanantaina heitettiin vapaapäivän kunniaksi polkujuoksulenkki Perhonjokivarressa. Matkaa kertyi reippaat 20 km johon kulutettiin reippaat 3 tuntia. Aikaan sisältyy evästaukoa ja valokuvailua, ja maastokin oli melko haastavaa välillä. Sää oli ihan täydellinen ja olisihan siellä viihtynyt pidempäänkin. Vaatetus ja eväät meni ihan nappiin.





Tiistaina oli ansaittu lepopäivä. Keskiviikkona hyppäsin aamulla pyörän selkään ja poljin töihin 20 km. Illalla tein vielä fysioterapeutin ohjeistamat coretreenit ja juoksua tukevat lihaskuntoharjoitteet, sekä venyttelin. Olisiko teistä muuten kiva kuulla näistä harjoitteista enemmän?




Torstai oli pyhitetty mäkitreenille ja käytiin porukalla tahkoamassa Roskarukan rinnettä ylös-alas. Ylöspäin mentiin kävelemällä ja alas juostiin, jotta sykkeet sai pysymään kohtuullisissa lukemissa. Tämä harjoite myös simuloi hyvin tulevan Karhunkierroksen etenemissuunnitelmaa. Sää oli aiemmilta yhteislenkeiltä tuttuun tapaan ihan hirveä.




Perjantaina tein taas fyssarin ohjeita pitkään ja hartaasti ja rullailin vähän putkirullalla. Lauantaina olikin edessä yhdistetty pitkis-mäkitreeni. Pakattiin juoksureput täyteen vettä ja evästä ja suunnattiin taas yhdelle Kokkolan kolmesta mäestä eli Roskarukalle. Nastakengät jalassa hipsuteltiin rinnettä ylös ja alas, ja kierrettiin välillä pientä juoksupätkää pururadalla. Pari tuntia vierähti nopeasti.

Kokonaisuudessaan viikko oli onnistunut ja monipuolinen. Sykkeistä annan itselleni vähän risuja sillä pyöräilyä lukuunottamatta vedin kaikki treenit yli peekoon. Mutta tällä viikolla toivon mukaan parannetaan suoritusta. Normaalisti ei tule vedettyä kahta mäkitreeniä viikkoon, mutta alkaa tuo lähestyvä Karhunkierros vähän kutitella hermoja. Vauhtitreenejä on tullut tähän mennessä tasan nolla joten Kokkola cityrunilla ei ole odotettavissa kovin nopsaa puolikkaan kirmailua.




Treeniviikko 16

Maanantai: Polkujuoksu 21,58 km. 3 h 23 min. Keskisyke 154, maksimi 173
Tiistai: Lepo.
Keskiviikko: Pyöräily 20 km, 50 min. Coretreeni ja venyttely 50 min.
Torstai: Mäkitreeni 45 min. Keskisyke 155, maks 177
Perjantai: Fyssarin ohjeet ja putkirullailu 1,5 h
Lauantai: Mäkitreeni + juoksu 13 km, 2 h. Keskisyke 150, maksimi 172
Sunnuntai: Lepo


Ei kommentteja :

Lähetä kommentti